A hazai CS&K Duna Kft.– által kifejlesztett és szabadalmi jogvédelem alatt álló huzatfokozó rendszereinek telepítése és karbantartása az alábbiak szerint kerül elvégzésre cégünk által:
HUZATFOKOZÓ SZERELÉSI LEÍRÁSA
- A turbinát elég 3 ponton önmetsző csavarral, bilinccsel avagy szegecseléssel rögzíteni a felálló henger alakú kürtőre vagy saválló szerelő adapterre.
- Felszereléskor mindig ügyelni kell, hogy a turbina cső pontosan illeszkedjen a felálló szellőztető kürtőre.
- Amennyiben a huzatfokozó szellőztető funkciót tölt be, úgy tömítő anyag pl. sziloplaszt, ill. alumínium-ragasztó szalag alkalmazása ajánlott a légmentes rögzítés eléréséhez.
- A turbinák csőcsatlakozásai minden esetben Ø5mm-rel nagyobbak a megnevezett méretnél, (pl. Ø200 mm-es átmérő esetében a valódi átmérő 205 mm), hogy az összetoldáskor a szellőzőkürtőn kívülre kerüljenek, ezzel elkerülhető a beázás.
- A turbina méretét a csatlakozó cső átmérője határozza meg, mely általában 100 mm-től 300 mm-ig terjednek, de egyedi méretek is előfordulnak. A csatlakozó cső méretével arányosan nő a turbina sapka mérete, így a szállított levegő mennyisége is.
- A huzatfokozó tengelyfelfüggesztése, megtámasztása siklócsapágyazással történik, a tartós, időtálló élettartam érdekében.
- A zajmentes működés és könnyű, egyenletes forgás biztosítása végett a tengelyt tartó csőházat felszereléskor olajjal kel feltölteni!
- Az utánatölthető, felülről nyitott ház kialakítása miatt ennek elvégzése csak a helyszínen, stabil rögzítés után lehetséges, ezért a huzatfokozót olaj nélkül szállítjuk!
- A feltöltéshez a gépkocsiknál használt motor, fékolaj vagy hajtómű olaj a megfelelő. A feltöltéshez szükséges olajmennyiség hozzávetőleg 2 dl.
A HUZATFOKOZÓ SZÉTSZERELÉSE, FELTÖLTÉSE, ÖSSZESZERELÉSE
- Lecsavarjuk a turbina tetején található anyacsavart. (A turbinát lefogjuk- megfogáskor ügyelve a turbinalapátok éles sarkainak baleset veszélyére!). A csavar normál menetű, könnyedén lecsavarható.
- Leemeljük a forgó turbinát. A turbina leemelése után már jól látható a turbina tengelye és a sikló csapágyat tartó csőház.
- Teletöltjük hőálló olajjal (hajtóműolaj, motorolaj, műszerolaj, fékolaj) a tengely és a tartó csőház közötti üreget. Feltöltéskor ügyeljünk, hogy az olaj a csőházban maximálisan tele legyen.
- Összeszereléskor fordítsuk a tengelyt enyhén balra (a tengely könnyen átbújik a turbina „sapkán”), helyezzük fel a turbinát, és jobbra kontrába tartva enyhén húzzuk meg a csavart. A turbinasapka forgása, lapátjainak kialakítása olyan, hogy a rögzítő csavar nem tud lecsavarodni! A rögzítő csavart, s a tengelyvéget ajánlott festékkel bevonni!
Az összeszerelt huzatfokozó könnyedén forog, ennek ellenőrzése a sapka megforgatásával ellenőrizhető (rossz összeszerelés estében elakadhat pl.: ferdén helyeztük vissza a sapkát, ill. idegen anyag került a forgó sapka útjába).
A turbinát a legkisebb légmozgás is működésbe kell, hogy hozza!